Vedení Prahy 7 podniká kroky ke zlepšení informovanosti svých občanů |
Pondělí, 15. prosinec 2014 08:06 |
![]() Změny v komunikaci s veřejností přináší nově zvolené vedení městské části Praha 7. Již po třech týdnech od zvolení jsou viditelná první opatření, které přispívají k lepší informovanosti, zvýšení transparentnosti a v neposlední řadě přiblížení radnice veřejnosti. Občané tak budou moci například vznést připomínky na jednání, informovat se předem o jednotlivých projednávaných bodech či sledovat jednání online. Jedna z prvních změn, a to v jednacím řádu, byla odsouhlasena ihned při prvním zasedání Zastupitelstva MČ Praha 7. Občané získají možnost vznést své dotazy či připomínky při každém zasedání zastupitelstva, a to v pevně daném čase. Možnosti budou mít hned dvě, na začátku jednání nebo v pevně určenou dobu, která je stanovena na 18 hodin. Dnes si ji budou moci poprvé sami vyzkoušet. „Tuto novinku si občané budou moci vyzkoušet v pondělí 15. prosince, kdy se bude konat naše první řádné zasedání zastupitelstva. Rádi přivítáme každého, kdo by chtěl se zastupiteli něco probrat. Pro ty, kterým více vyhovuje sledovat naše jednání z domova, jsme zavedli online přenos. Tyto základní služby pro občany zde scházely,“ uvedl starosta MČ Praha 7 Mgr. Jan Čižinský. Další přinášenou změnou je zveřejňování návrhů usnesení před zasedáním zastupitelstva i rady, samozřejmostí budou i veřejná jednání komisí a výborů. Informace budou pro občany k dispozici na webových stránkách www.praha7.cz. Zde si budou moci nejen prohlédnout obsah jednotlivých projednávaných bodů, ale i stáhnout či vytisknout informace, které je zajímají. K náhledu budou i všechny přílohy usnesení, které zákon přímo nezakazuje zveřejnit. V neposlední řadě se vedení radnice zaměřilo na zpřehlednění webových stránek. Pokud si dříve chtěl některý z občanů dlouhodobě pronajmout nebytové prostory, musel se probrat i dva roky starými informacemi uveřejněnými přímo na úřední desce. Dnes je přístup zjednodušen a vše je přehledně uvedeno na jednom místě. Na stránkách je zveřejněn i soupis nemovitého majetku, ke kterému budou doplněny fotografie, pasporty a další související dokumenty. „Cílem je, aby byli občané, kteří jsou našimi zaměstnavateli, maximálně informováni, o čem, jak a proč rozhodujeme. Veřejná budou proto také jednání všech komisí Rady MČ Praha 7 i výborů Zastupitelstva MČ Praha 7. O důležitých rozhodnutích nebo plánovaných projektech jsme navíc již začali veřejnost informovat prostřednictvím plakátů a letáků v ulicích Prahy 7 či přímo v dotčených domech. Tento způsob komunikace nám mimo jiné umožňuje zprostředkovat důležité informace občanům, kteří neužívají webové stránky či sociální sítě,“ doplnil starosta Mgr. Jan Čižinský. Foto a zdroj: www.praha7.cz (ewe) |