Přístup do dopravních prostředků je pro tělesně hendikepované občany na mnoha místech dodnes problematický. První trasu metra sice otvíral tehdejší prezident Husák už v sedmdesátých letech, ale trvalo to dlouho, než byl zprovozněn první bezbariérový úsek metra z Hůrky na Zličín. Bylo to před dvaceti lety, a v té době se také v Praze poprvé objevily nízkopodlažní autobusy.
Dopravní podnik hlavního města Prahy a organizace ROPID teď toto výročí připomenou vernisáží výstavy „Nová éra bez bariér“ a úvodním koncertem na Hlavním nádraží. Bude to právě symbolická píseň Ředitel autobusu, se kterou The Tap Tap společně s Pěveckým sborem Dopravního podniku koncert na Hlavním nádraží akci zahájí dnes v 17.00 hodin.
Současně se otevře výstava se stejnou tématikou ve stanicích metra Hlavní nádraží, Karlovo náměstí, Florenc, Stodůlky, Smíchovské nádraží a Háje. Připomene tak dosavadní investice DPP do zpřístupňování metra pro hendikepované v objemu 447 milionů korun, nákup nízkopodlažních autobusů za více než 5,5 miliardy korun a tramvají za téměř 13 miliard korun.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP, popsal historický vývoj takto: „Praha se bohužel dlouhou dobu po sametové revoluci potýkala s odlišným přístupem, který se ani nesnažil pohyb osob se zdravotním omezením jakkoliv ulehčovat. V posledních dvaceti letech je naštěstí tento trend zcela opačný a DPP chce prostřednictvím výstavy připomenout veřejnosti opatření, jež byla Prahou a DPP ve prospěch bezbariérovosti učiněna.“
Pavel Procházka, který je pověřený řízením ROPID, popsal situaci v kontextu celé oblasti: „Bariéry ve veřejné dopravě se daří odstraňovat nejen na území hlavního města, ale díky systému Pražské integrované dopravy i ve středočeském regionu. Jednotliví autobusoví dopravci obnovují své vozové parky převážně nízkopodlažními vozidly a také železnice zlepšuje přístupnost pro méně pohyblivé spoluobčany jak modernizací vozidel, tak i jednotlivých nádraží,“
Úvodní foto: www.dpp.cz
(zmk)
|