V červenci bude na 10 dní uzavřena část Městského okruhu v Praze - Strahovský tunel (SAT). Uzavírka je nutná z důvodu pokračujících prací na uvedení tunelového komplexu Blanka (TKB) do provozu. Během této doby dojde k provázání řídicího systému se stávajícími a modernizovanými zařízeními velínu tunelů na Strahově, která ovládají i veškerá zařízení ve Strahovském tunelu.
Během uzavírky budou probíhat stavební úpravy v křižovatce Malovanka, které jsou nezbytné pro plánované zprovoznění tunelu Blanka v září 2015.
Uzavírku tunelu naplánoval investor stavby, Odbor strategických investic MHMP, v termínu od 4. 7.2015 (8.00 hodin) do 14. 7. 2015 (5.00 hodin) a budou ji doprovázet dopravní opatření v okolí obou portálů Strahovského tunelu, i v dalších částech komunikační sítě. Zejména v oblasti Smíchova (ul.Kartouzská, Radlická, Plzeňská, Mozartova, Tomáškova) budou některé dopravní směry přeorganizovány v návaznosti na vjezd i výjezd z tunelu Mrázovka.
Jako objízdnou trasu pro propojení „sever – jih“ bude vhodné zvolit zejména Pražský okruh, trasu přes ul. Kukulova, či Strahov.
Technická správa komunikací hl. m. Praha využije plánovanou uzavírku SAT k úpravě povrchu vozovky po celé délce v obou tunelových troubách.
SCHÉMA OBJÍZDNÝCH TRAS: www.tunelblanka.cz
(Zdroj: TSK Praha)
PODROBNOSTI O STRAHOVSKÉM TUNELU
Strahovský tunel je silniční tunel v Praze dlouhý 2004 m, z toho ražená část má délku 1544 m. Byl první a nejdelší stavbou svého druhu v Česku.
Tunel vede ze Smíchova pod Břevnovem (pod Strahovským stadionem) a vyúsťuje na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice. Je důležitou součástí pražského Městského okruhu. Uvnitř ho tvoří 2 tubusy, každý má 2 jízdní pruhy 3,5 m široké. Stavba byla zahájena v roce 1985 (ražení průzkumné štoly od roku 1979). Po roce 1989 došlo ke změnám na jižní straně, když místo vyústění do Smíchova byl navržen most přes Plzeňskou ulici (dnes Mozartův most) a tunel Mrázovka. Tunel byl dostavěn v roce 1997, otevřen v listopadu téhož roku.
Strahovský tunel je součástí Ochranného systému metra, v případě potřeby jej uzavřou tlakové uzávěry na obou koncích, které jsou konstruovány tak, aby odolaly tlakovému výbuchu. Spojení s trasou B pak zajišťuje štola. V případě nouze by se do tohoto krytu mohlo ukrýt 15 tisíc osob. (Zdroj: Wikipedia)
Úvodní foto Vjezdu do Strahovského tunela v Praze na Smíchově: Honza Groh, Wikipedia
(zem)
|