Pro příští tři roky připravuje Praha projekt, jak nalákat více turistů. Bude se jednat o masivní reklamní kampaň, která bude stát přibližně padesát miliónů korun. Případné turisty by mohla oslovovat přes sociální sítě, oblíbené internetové vyhledávače a další světově oblíbené weby.
O plánovaném projektu informovala ředitelka Pražské informační služby – Prague City Tourism (PIS) Nora Dolanská. Zatím není známa přesná podobna kampaně, s tím se počítá až na začátku roku.
"Chceme oslovit především klientelu, která o návštěvě Prahy uvažuje, nedokáže se ale rychle rozhodnout," řekla Nora Dolanská. V nejbližší době bude vypsáno výběrové řízení na mediální agenturu, která podrobně vypracuje plán, ve kterém navrhne podobu kampaně. Vítěz výběrové řízení by měl být znám pravděpodobně v únoru.
Nejvíce prostředků se utratí první rok, cílem je přilákat movitější zákazníky
Kampaň je plánována na tři roky, většina prostředků se však použije hned první rok, kdy se počítá například s tvorbou reklamních spotů. Průběžně se pak budou vyhodnocovat informace, jak je kampaň úspěšná, aby se rozhodovalo, na co je třeba se dále soustředit a na jakou část internetu je vhodné se nejvíce zaměřit. Peníze na kampaň chtějí Pražské informační služby vzít z úspor z minulých let.
„Těšíme se, že se vrátí klientela z klasických evropských destinací," řekla Dolanská. Cílem kampaně podle ní nebude přilákat do Prahy více turistů, ale především movitější zákazníky, kteří v Praze zůstanou déle a utratí více peněz například za služby.
Foto: www.novinky.cz
(rez)
|