Rada Prahy 5 odmítla testování zón placeného stání na svém území tak, jak je navrhuje Magistrát hl. města. Praha 5 je tak první městskou částí, která testování celopražského parkovacího systému v navržené podobě odmítá. Dá se předpokládat, že další městské části budou následovat.
Hlavním důvodem je, že podle původního návrhu měli mít možnost parkovat v Praze 5 všichni občané městské části, ale není tomu tak. Někteří parkovací kartu budou moci získat, velká skupina občanů ji však získat nebude moci. To se Radě Prahy 5 nelíbí a nehodlá se s tím smířit.
„Regulace parkování měla zajistit obyvatelům Prahy 5 místa k pohodlnému zaparkování a zabránit tomu, aby Praha 5 byla odkladiště aut pro dojíždějící za prací. Tak tomu ale nyní bohužel není. Místo toho nám byl nařízen pilotní provoz v takové absurdní podobě, že obyvatelé levé poloviny Lidické ulice budou moci kartu zakoupit a obyvatelé pravé nikoliv. Ani jedni ale u svých domů nezaparkují, protože karty a regulace se budou týkat ulic vzdálených několik bloků a do okolí jejich domů se pouze přesunou auta z ulic, které se obarví modrými čárami,“ komentoval magistrátní návrh pilotního provozu radní Prahy 5 Ing. Jiří Vejmelka.
Druhým důvodem, který vede Prahu 5 k zamítnutí participace na testování provozu je nespolupráce vedení města s vedením jednotlivých městských částí. „Nikdo nám neoznámil ani termín spuštění pilotního provozu, nikdo z magistrátu s námi nic nekonzultoval. Veřejnost nedostávala žádné informace, nevíme ani to, co bude od městských částí potřeba zajistit. Kdybychom s pilotem souhlasili, vlastně ani nevíme, k čemu bychom se zavázali, respektive k čemu bychom zavázali zastupitele, kteří na radnici přijdou po podzimních volbách. Tak se odpovědní radní nemohou chovat,“ zdůvodnil odmítavé stanovisko Ing. Jiří Vejmelka s tím, že dopis s konkrétními připomínkami a nesouhlas nyní poputuje na magistrát.
Zpočátku se zdálo, že vše půjde mnohem snadněji. Praha 5 byla mezi prvními městskými částmi, které v roce 2011 a 2012 dodaly veškeré potřebné podklady pro zavedení regulace parkování na svých územích. Projekt zón placeného stání měl v Praze 5 fungovat již v březnu 2012. Skutečnost ale za tímto plánem zcela výrazně pokulhává.
Foto: Wikipedie - ilustrační foto
pchj
|