Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy České dráhy chtějí zajistit lepší komfort pro pražské cestující
České dráhy chtějí zajistit lepší komfort pro pražské cestující
Sobota, 14. únor 2015 18:36
České dráhy chtějí zajistit lepší komfort pro pražské cestující

Cestující vlakem Pražské integrované dopravy se dočkají většího komfortu. České dráhy se připravují na modernizaci 12 patrových vozů řady Bmto, v rámci které dojde k úpravě interiéru, k doplnění vybavenosti o informační systémy, internet a další doplňkové služby. V neposlední řadě projdou rekonstrukcí i dveře vozů. Upravené soupravy pak ukončí pravidelný provoz starších elektrických jednotek řady 451 a 452, tzv. pantografů nebo také „žabotlam“.


Úprava interiéru vozů


Zcela nový vzhled získá interiér patrových vozů, které jsou dnes využívány například u víkendových vlaků Posázavského pacifiku. Sedačky se čalouněním zahalí do barev Českých drah, sklopená střešní okna v horním podlaží dostanou nové žaluzie, které ochrání jak cestující, tak interiér pře přímým slunečním svitem a nová světelná tělesa zabudované do stropu zajistí osvětlení. Modernizací projdou i toalety, které budou s uzavřeným systémem tak, jak je tomu v zcela nových soupravách a WC budou moci cestující využít nejen za jízdy, ale i při pobytu vlaku ve stanici.


Myslí se i na lepší informovanost a komfort v oblasti informačních služeb pro cestující. O směru a průběhu jízdy vlaku či následujících zastávkám bude cestující informovat 8 LCD displejů uvnitř vozu. Vně pak budou nainstalovány elektronické tabule zaznamenávající směr jízdy vlaku.


V dnešní době elektroniky, jdou i české dráhy s dobou. Pro napájení drobné elektroniky cestujících budou umístěny ve vozech dvacítky zásuvek 230 V 50 Hz, vybaveny budou také Wi-Fi připojením k internetu. Pro cestující s koly zde bude prostor pro umístění až osmi jízdních kol.


Další úpravy


Ke zvýšení bezpečnosti cestujících a zamezení jejich výstupu mimo nástupiště, projdou rekonstrukcí i dveře, na které bude umístěno tlačítkové ovládání. Za jízdy budou blokované a mají umožnit tzv. selektivní odblokování při zastavení vlaku v zastávce.


Nebudou chybět ani další technická vybavení jako centrální zdroj energie (CZE) či 18žilové vedení pro provoz ve vratných soupravách.


Cena kontraktu by se měla pohybovat, dle předpokladu Českých drah, kolem 120 mil. Kč s termínem dodání rok od podpisu smlouvy. Investici, která povede k navýšení přepravní kapacity vlaků Pražské integrované dopravy a komfortu při cestování, jistě uvítají sta tisíce cestujících.


Logo a zdroj: České dráhy, a.s.

(ewe)



České dráhy chtějí zajistit lepší komfort pro pražské cestující